Sunday, January 7, 2018

Jan 7,2018

"Karena jikalau kamu mengampuni kesalahan orang, Bapamu yang di sorga akan mengampuni kamu juga. Tetapi jikalau kamu tidak mengampuni orang, Bapamu juga tidak akan mengampuni kesalahanmu.""
‭‭Matius‬ ‭6:14-15‬ ‭TB‬‬

Bukan tanpa alasan Tuhan mengajarkan kita untuk mengasihi musuh kita dan berdoa untuk mereka karena hanya dng cara mengampuni orang yang bersalah kepada kita maka kita dapat melakukannya.

Tuhan mau kita dapat memberikan pengampunan kepada orang yg menyakiti kita karena Tuhan juga sudah mengampuni kita yg bersalah dan berdosa kepada Tuhan. Dan dalam Firman Nya Tuhan dengan tegas untuk kita dapat mengampuni orang yg bersalah kepada kita dan jika kita tidak bisa mengampuni maka Tuhan juga tidak akan mengampuni dosa kita, jadi konsekwensinya sungguh berat bagi kita.

Kita tau mengampuni adalah hal yg tidak mudah untuk dilakukan, ada banyak orang percaya dan mengetahui Firman ini berkata ...aku sudah mengampuni akan tetapi pengampunan yg diberikan hanya sekedar dimulut saja krn mereka bilang mengampuni ttp mereka tdk mau bertemu, mereka tdk lagi mau menjalani hubungan seperti sedia kala dan mereka tidak bisa melupakan apa yg dilakukan musuh mrk tanpa merasa sakit.

Bagi Tuhan arti pengampunan adalah melupakan yang sudah terjadi dan tdk mengingat ingat lagi serta bisa kembali membangun hubungan spt sediakala dan dengan demikian kita bisa berdoa dan mengasihi orang yg pernah menyakiti kita. Hal ini kita lakukan bukan hanya untuk mereka yg bersalah kpd kita saja akan tetapi terlebih untuk diri kita sendiri agar kitapun diampuni dosa dan kesalahan kita oleh Tuhan.

Kita tdk mampu melakukannya tetapi Tuhan bisa memampukan kita dan mengangkat segala kesakitan kita sehingga kita terbebas dr belenggu sakit hati dan akar kepahitan.

Tuhan Yesus memberkati
Evernote helps you remember everything and get organized effortlessly. Download Evernote.

http://www.amazon.com/Hearing-God-Getting-Know-Voice by Kathy Cambell

Now more than ever before we need to press into hearing what the Spirit of the Lord is saying today. We need to know Him. This manual will help you in your journey of intimacy with the Lord and bring you to greater understanding of the commands in Scripture to encourage one another. I often will say as I instruct ones in the prophetic that all of the gifts of the Spirit flow through the prophetic. Being a prophetic person is one who is able to hear from God. We all hear from God to a certain extent. The sons of Issachar had understanding of the times and they knew what to do. Having understanding of the times is equal to having words of wisdom, words of knowledge, and discernment flowing through you. If we can hear God's voice then we can hear words of wisdom. If we can hear God's voice then we can hear words of knowledge. If we can hear God's voice we can have discernment. If we can hear God's voice we can have faith to declare those things that are not as though they are. If we can hear God's voice then all of the Gifts of the Spirit will flow through us. More than ever before we need to understand that in the last days, as prophesied by Joel and repeated by Peter, there will be widespread revelations from God. We will not receive revelations from God if we do not hear His voice. God speaks in a variety of ways. The most basic avenues God speaks to us are through the Bible, prayer, people, nature, dreams, and an inner sense of knowing something. Certainly and most definitely we have entered such an occasion. God is speaking today. It behooves all believers to embark on this most exciting journey of learning to hear God?s voice in as many possible ways as God is speaking.

Blog Archive